Sedat Zeytin

1951 yılında Adana’da doğdu. 1968 yılında Kayseri’ye taşındılar ve liseye burada başladı. Resim kabiliyetini evlerinin bodrumunda sinema afişleri yaparak değerlendirdi. Boya alacak parası olmadığı için toz boyalarla tutkalı karıştırıp kendi boyasını yapıyordu. Matbaalara klişe resmi çizerek, deneme yanılmalarla tabelacılık yaparak sektöre girdi.

Üniversite sınavlarına hazırlık için Kayseri’de dershane olmadığından Ankara’da bir dershaneye gitti. Gündüz çalışıp, gece kursa gidecekti. İş ararken Altın Fırça Hayri Uras Usta’nın yanına gitti ancak Hayri Usta Sedat Zeytin’i Hasköy’de bir tır yazma işine gönderdi, bir tırı 1,5 günde 2 kişi fırçayla ancak yazabiliyorlardı, işler umduğu gibi olmadı. Tatillerde Adana’da mimar olan akrabasının yanında teknik ressam olarak çalıştı.

Askerden dönünce Kayseri’de, dönemin en ünlü ismi sağır, dilsiz olan Yılmaz Bayraktar (Dilsiz Reklam) ile 4 yıl süren bir ortaklığı oldu. Babasının ısrarı ile bir süre tabelacılığa ara verip sahibi oldukları mobilya mağazasında çalıştı. Boş zamanlarında tabela yazmaya devam etti. Tabela işleri çoğalınca mağazanın camına 1982 yılında “Altın Reklam” yazdı. Tabela işleri daha da yoğunlaşınca Kayseri’nin ilk krom ve pirinç harflerini yapmaya başladı. İki yıl yalnız çalıştıktan sonra Mustafa Erciyes ile 4,5 yıl süren bir ortaklığı oldu. 1987 yılında Sedat Zeytin Reklam olarak yoluna yalnız devam etti.

Tüm yaşantısı boyunca hep yenilikler, farklılıklar aradı. Pleksi kutu harflere alternatif olarak sunta harfler kesip üzerine fasarit atıp boyadı, strafordan harf yapmayı geliştirdi. Önceleri dekupajla kesip zımpara ile tesviye yapıyordu, sonrasında cnc strafor kesim makinesi aldı ve daha kaliteli, daha seri işler yapmaya başladı.

Fırçayla yapılan tabelalar, kat kat zemin boyalar, kivik astar ile 25-30 yıl dayanacak kalitede yapılırdı. Cam yazıları genellikle (resmi daireler, apartman, avukat ve doktor yazıları) yaldızlı olurdu. Önce kontur çekilir siyah yağlı boya ile (camın tersinden) daha sonra ispirto içerisinde inceltilmiş gomalağa toz yaldız dökülür ve kontur yazının içi boyanır, daha sonra da yaldızın arkası siyah boy ile kapatılırdı. Küçük levhalar ve kapı isimliklerinde cama komple yaldız sürülür, sonra çizilen yazıların kenarları jilet ve kırık şerit metre parçasıyla kazınırdı.

Evli ve iki çocuk babası olan Sedat Zeytin halen Sedat Zeytin Reklam Hizmetleri adlı atölyesinde ve Decma Ltd. Şti. adlı baskı merkezinde oğlu ve arkadaşları ile beraber faaliyetlerine devam etmektedir.

dilsiz tabela (640x480) IMG_1028 (480x640) IMG_1030 (480x640)IMG_1042 (480x640) IMG_1032 (480x640)IMG_1031 (480x640)IMG_1035 (480x640)IMG_1034 (480x640) IMG_1044 (480x640) IMG_1036 (480x640)IMG_1037 (480x640)IMG_1038 (480x640)IMG_1041 (480x640)IMG_1045 (480x640) IMG_1050 (480x640) IMG_1047 (480x640) IMG_1046 (480x640)IMG_1048 (480x640) IMG_1049 (480x640)sedat zeytin foto (640x480)

Bu yazıyı paylaş: