İLK DEFA YAPILAN FESPA EURASIA AVRASYA BÖLGESİ’NİN YENİ FUAR STANDARDINI BELİRLEDİ [ 07 Kasım 2013 ]


İLK DEFA YAPILAN FESPA EURASIA AVRASYA BÖLGESİ’NİN YENİ FUAR STANDARDINI BELİRLEDİ

SOSYAL MEDYADA PAYLAŞIN :

İLK DEFA YAPILAN FESPA EURASIA
AVRASYA BÖLGESİ’NİN YENİ FUAR STANDARDINI BELİRLEDİ 

Fuar, 98 ülkeden karar verici konumdaki ziyaretçileri çekti

ARED ve FESPA ortaklığı ile İstanbul’da ilk defa 3-5 Ekim 2013 tarihlerinde yapılan FESPA Eurasia Fuarı, Türkiye’deki geniş format baskı ve endüstriyel reklam fuarları için yeni standart oldu. İlk defa yapılan fuara dünya çapında 98 farklı ülkeden yaklaşık 7000 uluslararası, üst düzey karar verici konumdaki ziyaretçi geldi. FESPA Eurasia’ya ziyaretçilerin, %26’sı Türkiye dışından, özellikle Bulgaristan, İran, Yunanistan, Rusya, Pakistan, Ukrayna gibi bölge ülkelerden geldi. İngiltere ve Almanya’dan da çok fazla ziyaretçi grubu fuarı ziyaret etti.

FESPA Eurasia Fuar Organizasyon Müdürü Michael Ryan:  “Ziyaretçi istatiklerimiz FESPA Eurasia’ya gelen, FESPA markasının çekmeyi başarabildiği yüksek nitelikli ziyaretçi profili ile ilgili net bir resim koyuyor ortaya. Üç günlük sürede toplam 6.784 kişi fuarı ziyaret etti ki bu rakama katılımcıların kendi personelleri ve aynı kişilerin tekrar tekrar fuara girişleri dahil değildir. Bu kadar yoğun ziyaretçi akını standların kalabalık olmasını ve ilk defa yapılan fuarın heyecanlı geçmesini sağladı. Pek çok katılımcının bir günden fazla ziyaret ettiği fuarda bilgi paylaşımında bulunmak ve en son innovasyonları tartışmak için büyük bir fırsat vardı. FESPA markasını gelişen pazarlara taşıyıp yeni ziyaretçilere ulaşma amacımızı gerçekleştirdik;  ziyaretçilerin %73’ü için FESPA Eurasia, herhangi bir FESPA fuarına ilk gelişleriydi.”

Michael Ryan sözlerini şöyle sürdürdü: “Kayıtlarımız ziyaretçilerin yatırıma hazır olduklarına işaret ediyor. Ziyaretçilerin %68’i ya firma sahibi veya satınalma yetkisi olan üst düzey yöneticiydi. Elimizdeki verilere göre fuara gelen ziyaretçilerin önümüzdeki 12 ay için dijital baskı alanında ekipman ve malzeme yatırım bütçeleri ortalama 225.550 Euro (615.000 TL) ve ziyaretçilerin %44’ü yatırımlarını önümüzdeki ilk 6 ayda yapmayı planlıyor. Bu rakamlar FESPA için, Türkiye için ve daha geniş Avrasya bölgesi için pozitif işaretler.”     

Kozmopolit yapısı, yoğun ziyaretçi kaldırabilen güçlü konaklama altyapısı ve gelişmiş bölgesel ulaşım altyapısı ile İstanbul’daki bu bölgesel fuarın konumu, FESPA Eurasia’yı Avrasya Bölgesi’nde pek çok önemli pazarda yer alan baskı üreticileri için cazip bir destinasyon haline getirerek ziyaretçiler ile katılımcılar arasında, tamamen yerel bir fuara kıyasla, daha zengin bir bilgi alışverişi sağladı.

Bölgenin tekstil baskısı sektörünün dinamizmi, tekstil baskı makinelerine ve sarf malzemelerine gösterilen ilgide ve tekstil baskısı ve serigrafi baskı uygulamalarının gösterildiği Garment Central / Tekstil Baskı Merkezi atölye çalışmalarına gelen, yeni şeyler görmeye ve öğrenmeye hevesli ziyaretçilerde yansımasını buldu.

Katılımcılar, FESPA Eurasia’nın Türkiye’deki baskı sektörü fuarları için yeni bir kilometre taşı olduğunu teyit ettiler. Fatih Tekstil’den Satış Mühendisi Fulya Kaplan: “25 yıldır bu işteyim; ziyaretçi olarak gördüğüm ve katılımcı olarak da en iyi sonuç aldığımız fuarlardan biri.”

HP Baskı ve Görüntüleme Müdürü (Türkiye, Yunanistan, Güney Afrika) Ekrem İşçimenler: “FESPA uluslararası bir organizasyon. Dünyanın pek çok yerinden birçok ziyaretçi fuara geliyor. FESPA, müşterilerimiz ile makine üreticileri arasında bir iletişim kuruyor ve aralarındaki bilgi akışının artmasını sağlıyor. Bu nedenle FESPA, HP için çok önemli.”

Reggiani distribütörü BTC firmasının sahibi Nurten Ergün, FESPA’nın Türkiye pazarındaki en iyi fuar olduğunu düşünüyor ve fuarda sergiledikleri ana makineden fuardan sonra 10 adet satmayı öngörüyor.

“FESPA Eurasia, son yıllarda bölgede benim gördüğüm açık ara en iyi fuardı. İlk defa yapılan bir fuar olduğu düşünüldüğünde mükemmel bir şekilde organize edildi ve FESPA’nın gayreti fuar alanının her yerinde göze çarpıyordu.”, Marc Van Braekel, Bölge Satış Müdürü, Agfa Graphics.

Araç kaplamada folyoların kesiminde bıçak kullanmayı ortadan kaldıran yeni bantlarını Türkiye’de ilk defa tanıtan Knifeles Tech Systems Müdürü Jason Gunnlaugson: “FESPA’nın Türkiye’de fuar organize edeceğini duyduğumuz zaman sektöre bildiğimiz profesyonelliği ve heyecanı getireceğini de biliyorduk ve bu etkinliğe biz de katılmaya karar verdik.”

Polyprint Satış Yöneticisi Stella Paschou FESPA Eurasia’ya gelen yoğun ziyaretçi sayısına değindi ve şirketinin büyümesinde katkısı olan FESPA’nın dünya çapındaki etkinliğinin altını çizdi: “Dünya çapında bir fuar; bu açıdan yeni distribütörler, yeni müşteriler, yeni kullanıcılar bulmak kolay. 2006’dan beri Avrupa’daki her FESPA fuarına katıldık ve şimdi 53 ülkede distribütörlerimiz var.”

d.gen Global İş Geliştirme Müdürü Andrea Negretti: “Pazar büyüyor, Türkiye’deki kalite beklentileri büyüyor. Heyecan verici bir pazar. Bu sene Türkiye’nin Avrupa’daki en iyi pazar olduğunu düşünüyorum ve FESPA’nın Türkiye’ye gelmesi çok iyi oldu. İnsanlar yeni bir şeylere bakınıyorlar, farklı bir şeylere ve FESPA fuar yapmanın yeni bir tarzını gösteriyor.”

ARED Başkanı Halil Eligür: “İlk FESPA Eurasia Fuarı’nın sonuçlarından son derece memnunuz. Geniş bir coğrafi alandaki yüksek nitelikte uluslararası sektör profesyonellerini fuara çekmeyi başardık. FESPA Eurasia’dan önce bölgenin baskı ve endüstriyel reklam sektörü buradaki baskı üreticilerinin potansiyellerini görmelerine yardımcı olacak yeni ve innovatif bir şey ihtiyacı içindeydi, bu fuar kesinlikle yeni, taze fikirler sundu.”

Katılımcıların FESPA Eurasia 2013 ile ilgili güçlü yorumlarına dayanarak FESPA, fuarın ikincisinin 27-29 Ekim 2014 tarihleri arasında CNR Expo/İstanbul’da yapılacağını ilan etti. Daha fazla bilgi içinwww.fespaeurasia.com adresini ziyaret ediniz.

Fespa Fuar Galerisi için Tıklayınız