FESPA Londra Baskı Sektörü İçin Dünya Çapında Bir Buluşma Noktası Oldu [ 09 Eylül 2013 ]


FESPA Londra Baskı Sektörü İçin Dünya Çapında Bir Buluşma Noktası Oldu

SOSYAL MEDYADA PAYLAŞIN :

Herhangi bir Fespa etkinliğine katılandan çok daha fazla sayıda üst düzey yetkilinin geldiği 2013 fuarı katılımcıların  niteliği ve niceliği açısından başarılı bir etkinlik oldu.

Dönüşümlü olarak farklı şehirlerde yapılmakta olan ve bu yılki 2013 fuarı Londra’da düzenlenen FESPA 2013, ziyaretçilerin üçte ikisinin İngiltere dışından gelmesiyle bugüne kadar FESPA’nın gerçekleştirdiği en uluslararası fuar oldu.

FESPA 2013 ve eş zamanlı olarak aynı alanda yapılan European Sign Expo, toplam ziyaretçilerin %71,3’i oranında satın alma kararlarında ağırlığı olan ve bunun yarısı oranında da nihai olarak satın alma yetkisi ve sorumluluğu bulunan ziyaretçileri ağırladı. FESPA Fuarının 5 günlük süresi boyunca Londra ExCeL fuar alanına giriş yapan 22.000 ziyaretçi ile toplam ziyaretçi sayısı, bir önceki etkinlik olan Almanya Münih’te yapılan Münih FESPA 2010 ziyaretçi sayısını aştı. Fuar ziyaretçilerinin en az yarısının fuara 1 günden fazla zaman ayırmasıyla toplam ziyaret sayısı 37460’a ulaştı.

Londra’nın iş dünyası için dünya çapında bir merkez olması, bir önceki ana FESPA etkinliği olan Almanya Münih FESPA 2010’a kıyasla Avustralya-Asya (+%66) ve Kuzey Amerika (+%45) gibi uzak mesafeden gelen katılımcıların sayısında kayda değer bir artış sağlamıştır. Sahra altı Afrika’dan gelen katılımcı sayısı 2010’a kıyasla iki katına çıkmıştır ki bu FESPA 2013’ün açılışından bir gün önce duyurulduğu üzere, gelecek yıl Temmuz 2014’te Johannesburg, Güney Afrika’da  FESPA Africa düzenlemenin ne kadar isabetli bir karar olduğunun da altını çizmektedir. Genel olarak bakıldığında Avrupa dışından katılım toplam ziyaretçi sayısının neredeyse %15’ini oluşturmuştur.

İngiltere’den sonra en çok ziyaretçi Almanya, Benelüks ülkeleri, Fransa, İtalya ve İspanya’dan gelmiştir ki geniş format baskı sektörünün önde gelen bu fuarının Batı Avrupa’daki ana pazarlardaki reklam üreticilerinin gözünde ne kadar önemli olduğunun altını çizmektedir. FESPA 2012 Münih’e kıyasla ziyaretçi sayısındaki %68 artış ile Londra’nın özellikle Kuzey ve Baltık ülkelerindeki baskı üreticileri için de cazip olduğu görülmüştür.

FESPA Yönetici Direktörü Neil Felton: “Burada FESPA’da konuştuğum katılımcılar uluslararası ziyaretçilerin çokluğundan son derece memnunlar ve ExCeL fuar alanındaki standlar son derece yoğun. Pek çok alandaki yeni ürün lansmanları ziyaretçiler için yeni teknolojileri inceleme fırsatları sunarken, ziyaretçilerimiz için sunduğumuz etkinlikler de işlerini ileriye taşımak üzere araştırma içinde olan baskı üreticilerinin çekim merkezi oldu.”