FESPA Eurasia Katılımcıları Sektörü Bir Adım İleri Taşıyor [ 30 Eylül 2015 ]


FESPA Eurasia Katılımcıları Sektörü Bir Adım İleri Taşıyor
FESPA Eurasia Katılımcıları Sektörü Bir Adım İleri Taşıyor

SOSYAL MEDYADA PAYLAŞIN :

Yerel ve küresel pazar ağlarını buluşturan organizasyon gücüyle FESPA Eurasia, katılımcıların büyüme hedeflerine katkı sunuyor. FESPA Eurasia 2015 başta geniş format baskı olmak üzere, tekstil baskı, serigrafi baskı, endüstriyel reklam ve ticari baskı alanlarından katılımcıları buluşturan, 2016 yatırımlarına katkı sağlayan lider bir ticari platform olacak. Katılımcı firmalar yenilikçi ürünlerini ve koleksiyonlarını büyük çoğunluğu karar alıcı konumundaki ziyaretçilere sunacak. 10-13 Aralık tarihleri arasında CNR Expo’da düzenlenecek olan FESPA Eurasia 2015’de sıradan bir fuar olmanın ötesine geçerek sektörün gerçek anlamda yaşandığı bir alana dönüşecek.

Fuarda hızla genişlemesini sürdüren reklam sektörünün yanı sıra, çift haneli genişleme kaydeden tekstil baskı segmenti de bu yıl yeni çözümlerle dikkat çekecek. Hem uluslararası hem de yerel pazardan lider markalar yenilikçi çözümlerinin lansmanını FESPA Eurasia’da gerçekleştirilecek. Yenilikleri ilk elden görmek için bu kaçırılmaz bir fırsat.

BTC: Yeniliklerin Adresi FESPA Eurasia Olacak

Tekstil baskısına dönük kapsamlı çözümler sunan BTC Bilgi Teknolojileri, geçen yıllarda olduğu gibi bu yıl da FESPA Eurasia 2015’de yer alacak. FESPA’nın sektör için küresel öneme sahip bir marka olduğunu ifade eden firma sahibi Nurten Ergün, “FESPA Eurasia yeni ürün lansmanları için eşsiz bir platform. Bu nedenle bu fuarda yeni teknolojileri tanıtacağız. FESPA’nın ziyaretçileri kendileri için yenilikler bulacaklarını biliyorlar ve biz de BTC olarak yenilikçi misyonumuzu burada sürdürüyoruz. Önemli olan doğru çözümleri müşterilerle buluşturmaktır. Bu nedenle sektörün buluştuğu gerçek platform, FESPA Eurasia’da yerimizi alıyoruz.”

2009 yılından bu yana gerçekleşen yatırımlarla tekstil baskı sektörünün belli bir doygunluğa ulaştığını belirten Nurten Ergün: “Rekabetin sertleştiği yeni dönemde firmalar farklı kriterle yatırım yapmaya  yöneliyor. Baskı firmaları yatırım yaparken gerekli maliyet hesaplamalarını yapmalı ve salt fiyat merkezli karar almayıp kaliteli ürünleri tercih etmeleri gerek” diyor. Ergün şöyle ekliyor: “Dijital baskı teknolojileri her türlü kumaşa üstün ve esnek baskı avantajı ile geleneksel yöntemlerle kıyaslandığında hızla gelişiyor. Önümüzdeki yıllarda dijital baskı teknolojilerinin geleneksel baskı ile yapılan üretim adetlerinden önemli bir pay alacağına inanıyoruz. Yeterince kaliteli baskı yapabilen teknolojilerin ve çevreci ürünlerin pazara daha fazla hâkim olacağını düşünüyoruz.”

Nurten Ergün pazara sundukları ürünler hakkında şunları söyledi: “Ürün gamımızda her çeşit dijital baskı ve süblimasyon baskı makinalarını, direkt kumaşa baskı teknolojilerini, 3D baskı sistemleri ve dijital laminasyon çözümlerini sunuyoruz.  Standımızda dijital baskı makinalarımız, desen tasarım programımız,  RIP çözümlerimiz, yenilikçi boyalarımız ve transfer kâğıtlarımız olacak.”

Prodigital: Hayatın Her Alanı Dijitalleşiyor

1991 yılından bu yana dijital baskı pazarında faaliyetlerini sürdüren Prodigital, FESPA Eurasia 2015’e, tekstil, reklam ve endüstriyel baskı alanındaki çözümleriyle katılıyor. Yatırım amaçlı gelen ziyaretçilerle buluşmaya büyük önem verdiklerini ifade eden Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş: “Fuarda yeni teknolojileri karar alıcılarla buluşturmak için bekliyoruz” dedi.

Baskı sektöründe KOBİ niteliğindeki şirketlerin ağırlıkta olduğunu belirten İbrahim Tekeş, bu nedenle yatırımlarda uzman görüşlerinin büyük önem taşıdığını dile getirdi. Tekeş şunları dile getirdi; “Yatırımlar son dönemde dijital baskı sistemlerine kayıyor, özellikle tekstil baskı sektöründe dijitalleşme yaşanıyor. Bugün endüstri dijital baskıyı daha çok benimsiyor. Önümüzdeki beş yıl içerisinde tekstildeki tüm kumaş üretiminin renklendirilmesinin dijital baskı sistemleriyle yapılacağını öngörüyoruz. Bu alanda, ev tekstilleri, giyim, perde ve mefruşat, mobilya dekorasyon (döşemelik kumaş ve deri), sportif ürünler ve teknik tekstillerin dönüşeceğini söyleyebilirim. Kısaca, fotoğraftan ambalaja, reklam sektöründen mobilyaya, cam sektöründen medikal sektöre kadar her alanda dijital baskı kullanımı sürekli artıyor. Dijital baskı gelecekte dünyanın en büyük endüstrilerinden birisi olacaktır.”

İbrahim Tekeş Prodigital’in FESPA Eurasia 2015 fuarında; reklam-tanıtım (sign grubu), dijital tekstil baskı ve endüstriyel ürünler (UV sistemler ve dijital kesiciler) olmak üzere üç ana ürün grubu ile katılacağını açıkladı. Tekeş: “Fuar boyunca birçok firmadan birçok ürün sergileyeceğiz. Öncelikli amacımız müşterilerimizin ihtiyaçlarını doğru saptayarak yatırımlarında doğru kararlar almalarına yardımcı olmak.”

OTS: Fiyat Rekabeti Değil Yaratıcılık Kazandırıyor

Endüstriyel reklam, promosyon, etiketleme, bayrak gibi birçok sektöre dönük dijital baskı çözümü sunan 15 markayı temsil eden OTS Dijital Baskı Çözümleri FESPA Eurasia 2015’e katılıyor.  Reklam sektöründe yoğun bir rekabet olduğuna dikkati çeken OTS Genel Müdürü Onur Öz: “Fiyat rekabeti pazarı daralttı ve birçok firmayı pazardan ayrılmaya zorladı ancak şimdi firmalar yaratıcı çözümlerle yeni pazarlara açılıyor ve başarı elde ediyor” dedi.

FESPA Eurasia 2015 fuarında dijital tekstil baskı ve reklamcılık alanındaki çözümlerini sunacaklarını söyleyen Onur Öz, şunları dile getirdi; “Dijital tekstil baskısı hali hazırda bazı reklamcılık uygulamalarında kullanılıyor. Fuarda hem reklamcılara hem de tekstil üreticilerine çözümlerimizi yakından tanıtmayı istiyoruz. Şu anda tekstil baskısının çok az bir oranı dijital olarak gerçekleştiriliyor. Ancak bu oran hızla artış kaydediyor. Moda ve spor tekstilleri giyimi dijital baskı alanında ciddi anlamda büyüyecek. Diğer odak noktamız ise reklamcılık. Reklam sektörü klasik tabelacılık ve tabela üzerine harfleme alanıyla sınırlı kalmıyor, yavaş yavaş iç mimari alanına doğru kayıyor. Bugün iç mimarlar özgürce tasarım yapıyor ve tasarımlarında birçok renkli objeler kullanıyorlar. Bu tasarımlardaki araçların neredeyse tümü reklam malzemeleridir. Hedefimiz ziyaretçilerimize çözümlerimizle yeni alanlarda neler yapabileceğini göstermek.”

OTS’nin FESPA Eurasia’nın geride kalan iki fuarına da katıldığını hatırlatan Öz, “Geçen seneki fuardan oldukça memnun ayrıldık. Sadece klasik müşteri kitlemiz değil, farklı pazarlardan müşteriler de ziyaret etti. FESPA Eurasia; reklam, dijital tekstil, iç mimari, dekorasyon gibi her türlü baskı uygulama alanını kapsayarak sektöre katkı sağlamayı sürdürecektir.”

Daha fazla bilgi için lütfen www.fespaeurasia.com adresini ziyaret ediniz.