Halka açık ve kapalı alanlarda, reklam ve yönlendirme amaçlı kullanılan poster, tabela, pano ve afişler ilerleyen teknoloji sayesinde yerini dijital bilgilendirme ve yönlendirme ekranlarına bırakıyor.
Dijital bilgilendirme ekranları, insan trafiğinin yoğun olduğu alışveriş merkezlerinde, holding binaları, plazalar, toplu taşıma araçları, istasyon ve duraklarda kullanılıyor. Yönlendirme ekranları ise özellikle alışveriş merkezleri, yaşam kompleksi, büyük iş yerleri, ofis ve eğitim merkezleri, istasyon ve hastane gibi alanlarda, insanların ulaşmak istedikleri yerleri rahatlıkla
bulabilmesine destek oluyor. Kurum kuruluş ve her alanda faaliyet gösteren tüm sektörlere yönelik olarak uyarlanabilen bu sistem, tek bir yöneticiye yerel ve uzak olarak bağlı bir ağ sistemi üzerinden internetin var olduğu her bir dijital ekrana zengin medya içerikleri aktarmaya ve yayınlamaya yarıyor.
Son dönemde, önemli bir kurumsal yayın olan dijital ekranların kullanımının artış göstermesinin en önemli nedenleri, markalara çağı yakalama ve yayıncı olma imkanı sunmasıdır. Artık vitrinlerden daha etkili bulunan dijital ekranlar, dev markalar için de yeni bir trend olmuş durumda. Markaların tanıtım, duyuru, kampanya bilgisi veya diğer iletişimsel faaliyetlerini, farklı lokasyonlarındaki mağazalarına yönelik tek merkezden yönetimi olanaklı kılarak paydaşlarına iletebiliyor olması dolayısıyla dijital ekranlar tercih ediliyor.
Kurumsal kültürü yansıtma ve marka bilincini oluşturma anlamında oldukça elverişli bir alan açan dijital ekranlar, markaların prestijli bir görünüm sergilemesinde önemli bir konuma sahip. Zaman dilimi fark etmeksizin, isteğe bağlı olarak konu seçimi yapabilen markalar, kendini ifade eden dijital ekranlarla özgürlüğüne kavuşuyor ve dinamik bir yapı sergiliyorlar.
Dünyada Dijital Yayın ve Bilgilendirme Ekranları sektörü 15 milyar dolarlık bir iş hacmine ulaşmış durumdadır. İşletmelere sağladığı tasarruf katkısı da göz önünde bulundurulduğunda tercih edilebilirliği katlanarak çoğalacak gibi görünüyor. Dijital yayın ve bilgilendirme ekranları, hedeflenen topluluğa daha dinamik ve yerinde mesaj iletebilmeyi sağlıyor lakin zamanında güncellenmeyen billboard ve tabelalar dış etkenlerin de etkisiyle yıpranarak topluma olumlu mesaj iletmek yerine negatif etki edebilir.