Açıkhavada İnteraktif Reklamcılık


Açıkhavada İnteraktif Reklamcılık

Gelişen teknolojinin iletişim ve reklam dünyasına yansımaları hız kesmeden devam ediyor. Yaşanan gelişmelerin açıkhava reklamcılığı sektörü içerisindeki dinamikleri ve anlayışları da değiştirmekte olduğu yadsınamaz bir gerçek. Öyle ki artık hareketsiz billboardların yerini, insan hareketlerini algılayan ve hatta taklidini yapan  billboardların almaya başladığını söylemek mümkün.

İlgi gören bu dinamizm sektörel ifadesini interaktif reklamcılık ile buldu. İnteraktif reklamcılık, karşılıklı etkileşime dayalı bir iletişimi ifade ediyor ve geleneksel ya da geleneksel olmayan medya yöntemlerini bünyesinde barındırıyor. Fakat günümüzde, yeni iletişim teknolojilerinin etkisiyle dijitalleşmenin araçlarını kullanan, yeni medya yöntemleriyle anılan ve tüketiciyle deneyim yaşatma yoluyla iletişime geçen bir sisteme sahip olduğu söylenebilir.

Tüketici açısından bakıldığında, bilgiye erişimin son derece kolay olduğu, çeşitlilik barındıran ve müşterideki değerlendirme ölçütlerinin kalitesinin arttığı son dönemde, deneyimsel pazarlama yöntemleri güçlenmiş ve tüketicinin kendini reklamın içerisinde bularak markayla özdeşleşmesi interaktiviteyi sağlayan önemli bir faktör olmuştur. Dolayısıyla interaktif reklamcılık anlayışının tüketici beklentilerini karşılama amacıyla firmaların bilgi ve veriyi işleyen kanallar üzerinden yeni iletişim ve yönetim stratejilerini inşa etmesi odağında dijitalleşme ile buluşmuştur.

Bina cepheleri, şehir meydanları ve genelde dijital ekranlar yoluyla açıkhavayla buluşan interaktif reklamcılık uygulamalarına günümüzde çok sık rastlıyoruz. Örneğin; Nutella Hollanda’da bir billboard ile imza attığı interaktif kampanyayla billboard’un yanından geçen herkesi gülümseterek markaya duyulan sempatiyi arttırdı. Kampanyada billboard’ta yer alan Nutella kutuları sokaktan geçen insanlarla sohbet etti ve ortaya renkli diyaloglar çıktı. 

Aynı şekilde billboardlarda yer alan bir QR Kod kullanımı da durağan bir açıkhava reklamını interaktif bir hale getirebilir. Nokia’nın Lumia’nın özelliklerini keşfetmek için teknoloji mağazına gidilmesine gerek bırakmayan çalışması, Kenzo’nun çiçek dağıtan billboardları, kahve markası Caribou’nun Hot n Wholesome menüsü için otobüs duraklarına ısıtıcılar eklettiği açıkhava uygulamaları yine interaktif reklamcılığın başarılı projeleri için birer örnek teşkil etmektedirler.

Yorumlar


Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmamış.
İlk Siz Yorum Yazın!

Yorumunuzu Bizimle Paylaşın