anne-680x453

Hukukçu Gözüyle – Mayıs 2017

Açıkhavanın Reklam Mecrası Kısmının 2016 Raporu Açıklandı

Açıkhavanın reklam mecrası olarak kullanılması işini yürüten ve ARVAK’a üye olan şirketler ciroları gizli kalmak kaydıyla yaptıkları bilgilendirmelerle Ernst&Yaung şirketinin Açıkhava yatırımlarını ölçümlemesini sağlıyorlar.

2016 yılı verilerine ilişkin yayınlanan rapor şöyle;

  • “Türkiye açıkhava mecrasında gelişen bir segment olan dijital açıkhavada yapılan reklam yatırımlarının toplamı 62.000.000 TL oldu. Bu rakam açıkhava toplam yatırımlarının içinde dijital açıkhavanın payının %7 civarında olduğunu gösteriyor. Dijital Açıkhava’nın, Açıkhava mecrasının büyüme oranından daha farklı bir ivme ile büyüdüğü görülüyor.
  • GIANTPOSTER diye tanımlanan büyük alan (duvar, parapet, cam yüzey, giantboard vb.) reklam yatırımları 2016 yılı toplamı 144.000.000 TL olarak gerçekleşti. Bu sonuç; toplam açıkhava reklam yatırımları içinde büyük alan reklamlarının payının %20’ye ulaştığını gösteriyor.
  • Türkiye Açıkhava Reklam Yatırımları’nın 2015 yılına göre 2016’da yaklaşık %2 büyüdüğü saptandı. Bu oran Açıkhava mecrasında, 2016’da Türkiye’deki ekonomik göstergeler paralelinde kayda değer bir büyüme yaşanmadığını gösteriyor.”

 

Not: Bu veriler http://www.reklamazzi.com internet sitesinden alıntıdır.

 

Av. Ayşe Z. AYDIN
Açıkhava Reklamcıları Derneği
Genel Koordinatör
aysezaydin@ared.org.tr

Yorum yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir