kapak-680x510 (1)

ARED Endüstriyel Reklamcılık Sektör Buluşması 4 Mayıs’ta Gaziantep’te Gerçekleşti

ARED’in on yıldan beri iki ayda bir farklı illerde düzenlediği il toplantılarının 2017 yılındaki ikinci durağı Gaziantep oldu.

Endüstriyel Reklamcılık sektörü temsilcilerini bir araya getirmek, aralarındaki bağları güçlendirmek ve konusunda uzman eğitimcilerle sektörün ihtiyaç duyduğu seminerleri düzenlemek amacıyla 2007 yılından beri gerçekleşen ARED İl Toplantıları’na Gaziantep iliyle devam edildi.

ARED Gaziantep İl ToplantısıIMG_8568 ve Bizim Şirketin Ömrü Ne Kadar Semineri, ARED Gaziantep İl Temsilcisi Lotus Digital Group’tan Uğur Karakan’ın desteğiyle 4 Mayıs’2017 tarihinde Yılmazoğlu Park Otel’de gerçekleştirildi

ARED Yönetim Kurulu Üyeleri, il toplantısı öncesinde Lotus Digital Group’ta bir araya gelerek aylık yönetim kurulu toplantısını gerçekleştirdiler ve toplantı bitiminde Yılmazoğlu Park Otel’e geçerek misafirlerini karşıladılar.

Şaban Beyler’in moderatörlüğünü yaptığı ARED Gaziantep toplantısının açılış konuşması ARED Başkanı Halil Eligür tarafından yapıldı.

Halil Eligür konuşmasının başlangıcında, toplantı IMG_8586organizasyonu çalışmalarına destek veren ARED Gaziantep İl Temsilcisi Uğur Karakan’a, Pixel Reklam’dan Mehmet Tiryakioğlu’na, toplantıya sponsorluklarıyla katkı sağlayan FESPA Eurasia, Frimpeks, İstanbul Reklam, Lotus Digital Group, SDS ve Unifol firmalarına teşekkür etti. Gaziantep’e tekrar gelmekten mutluluk duyduğunu belirten Halil Eligür, ARED’in Gaziantep’e 2008, 2010, 2013 yıllarında da geldiğini ve bunun ARED’in Gaziantep’e dördüncü gelişi olduğunu vurgulayarak katılımcılara katılımları için teşekkür etti. Konuşmasında, yoğun rekabet içerisindeki çalışma koşullarıyla mücadele eden sektörün, başarısını arttırmak için daha fazla kişi ve kurumla tanışmasının önemli bir etken olduğunu belirten Halil Eligür, ARED ailesine üye olmanın yalnızca ulusal değil uluslararası alanda da sektörel iletişimin gelişimine katkı sağlayacağının altını çizdi. Endüstriyel Reklamcılık sektörünün birçok meslek dalını da kapsayan multidisipliner yapısıyla tanımlanmasının güç olduğunu dile getiren Halil Eligür, ARED’in Mesleki Yeterlilik Kurumu ile protokol imzalayarak Endüstriyel Reklamcı ile Endüstriyel Reklamcı Ölçü, Keşif ve Montaj İşçisi mesleklerinin ulusal standartlarını oluşturma çalışmalarını yürüttüğünün müjdesini verdi. Halil Eligür, ARED ve FESPA ortaklığı ile Türkiye’de ilk defa 2013 yılında gerçekleşen FESPA Eurasia Fuarı’nın, 2017 yılında uluslararası unvanı ile beşinci defa 7-10 Aralık tarihlerinde İstanbul CNR Expo’da gerçekleştirileceğini duyurdu ve sektörün, sahibi olduğu fuarı ziyaret edip destek vermesinin önemini vurgulayarak konuşmasını sonlandırdı.

Açılış ve hoş geldiniz konuşmasının sonrasında tanışma bölümünde söz alan katılımcılar; kısaca kendilerini, firmalarını tanıttılar ve hangi ilden katıldıkları hakkında bilgi verdiler. Sonrasında gerçekleşen yeni üyelere yaka rozeti takdimi töreninde, ARED’in Adana ilinden yeni üyesi olan ARD Arif Reklam Dijital’den Arif Önel’in yaka rozetini ARED Başkanı Halil Eligür takdim etti.

Toplantı sonrasındaki süre ise, “Bizim Şirketin Ömrü Ne Kadar” adlı seminere ayrıldı. Semineri gerçekleştiren eğitmen İlker Kaldı, Ankara Üniversitesi Hukuk FakIMG_8616ültesi eğitimi sonrasında kamuda ve özel sektörde çeşitli görevlerle çalışma hayatına devam ederek kazandığı deneyimler sonrasında oluşturduğu ve 1 Mart 2012 tarihinden beri çalışmalarını sürdürdüğü İlker Kaldı Eğitim Danışmanlık markasıyla Kurumsal Gelişim, İnsan Kaynakları gibi çeşitli alanlarda eğitimler ve seminerler düzenlemeye devam ediyor.

İlker Kaldı “Bizim Şirketin Ömrü Ne Kadar” isimli seminerde, hem sayısal anlamda hem de somut örneklerle desteklediği bilgilerin sunumunu gerçekleştirdi. TOBB Bilgi Hizmetleri Dairesi’nden edindiği bilgilere göre şirketlerin %65’inin 5 yıl, %24’ünün 5-10 yıl, %11’inin ise 10 yıldan fazla ömrünün olduğunu belirtti.

“Krizlere, rekabete dayanan şirketler neyi nasıl yapıyor?”, “Küçük ve orta boy işletmeler nasıl yönetilmeli?”, “Kurumsallaşma her şirket için bir çözüm olabilir mi?”ve “Ortaklık kültürü neden güçlendirilmelidir?” başlıklarından oluşan seminerde dikkat çekici bir sunum gerçekleştiren İlker Kaldı, bu başlıklara ilişkin bilgi ve birikimini katılımcılarla paylaştı. Sunumunun devamında şirketlerin, uzun ömürlü olmak adına ortak çalışmasının ve benimsedikleri değerlere sahip çıkıp bu değerleri sürdürmesinin oldukça önemli olduğunu bazı örnekler sunarak dinleyicilere aktardı.

Türkiye’dfespa logolue KOBİ’lerin %98,8’inin aile şirketi olduğunu belirten İlker Kaldı, bu şirketlerin ömürlerinin ancak dördüncü kuşağa kadar sürdüğünü ve dördüncü kuşağa ulaşan şirketlerin yalnızca %3’ünün devamlılığını sürdürebildiğini dile getirdi. Verdiği bu rakamsal verilerin yanı sıra istisnalar da olduğunu belirterek zamana direnen şirketlerden bazı örnekler sundu. Ardından, şirketlerin bu istisna olarak sunulan ve zamana direnen şirketler gibi ayakta ve hayatta kalabilmeleri adına süreklilik, ortaklık kültürü ve strateji gibi hedefe ulaştıran bazı unsurlara sahip olamaları gerektiğini belirtti. Şirketlerin uzun süreli olmasının çaresinin değerler olduğunun altını çizen İlker Kaldı, ortaklık kültürünün de bir o kadar önemli olduğunu sunumunun devamında vurguladı. Ve sunumuna, Türkiye’deki ortaklıklarla devam ederek, kriz anlarını fırsata çevirme yöntemlerine değindi.

İlker Kaldı’nın IMG_8685gerçekleştirdiği bu faydalı sunumun ardından Gaziantep’in tabela ustalarından Mustafa Koçum ve Şükrü Durucu, ARED Kurucu Üyelerinden ve Adana Üyesi Mehmet Pehlivan katılımcılara katılım belgelerini takdim etti. FESPA Eurasia, Frimpeks, İstanbul Reklam, Lotus Digital Group, SDS ve Unifol sponsorluğuyla gerçekleşen ARED Gaziantep Toplantısı ve Bizim Şirketin Ömrü Ne Kadar Semineri’ne Gaziantep’in yanı sıra, Adana, Ankara, Denizli, Hatay ve İstanbul’dan 40 kişi katıldı. ARED İl Toplantıları’nın bir sonraki durağı Trabzon, toplantı tarihi ise 13 Temmuz olacak.

Yorum yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir